,

Pitkäjänteinen työ tuo tulosta – Case: MIHI

Olemme olleet aktiivisesti mukana ideoimassa, tuottamassa ja nyt ”hoitamassa” Liiku Ry.:n ja Turun Liikuntapalvelukeskuksen yhteistä projektia, jossa pyritään aktivoimaan varsinaisuomalaisia 13-19 -vuotiaita nuoria liikunnan pariin. Nyt, yli vuoden pitkäjänteinen markkinointi alkaa tuomaan konkreettisia tuloksia.

MIHIn synty

Alkuvuonna 2015 aloimme yhdessä pohtia, mikä ja miten voisimme seurata ja parantaa Poweraction -nimellä kulkenutta hanketta? Keksimme MIHI -sanan, joka juontaa juurensa tietysti varsinaissuomalaiseen murteeseen, myös mihin -sanan lyhennelmään. Toiminta alkoi syyskuussa 2015, tasan vuosi sitten.

Viidakkorumpu loi kesän 2015 aikana MIHIlle ilmeen ja kuvituksen sekä verkko– ja facebooksivut.

Ydinryhmäämme kuuluuvat Jorma Fisk, Taija Hägg ja allekirjoittanut, jotka hoidamme ”jokapäiväistä MIHIä”. Jorma ja Taija kiertävät kouluja, seuroja, kuntia ja hoitavat lähes 70 maksuttoman liikuntatunnin sujumisen. Itse vastaan kaikesta (digi)viestinnästä ja markkinoinnista. Työtämme ohjaavat ansiokkaasti Anu Oittinen LIIKUsta ja Minna Lainio-Peltola Turun Liikuntapalvelukeskuksesta.

Toiminta

Kokoonnumme isolla sakilla joka kuukausi, jolloin katsomme tavoitteet, mitä on tehty, mitä pitää parantaa ja mitä tehdään jatkossa? Tämä on ollut pääsyy sille, että homma rokkaa. Pienemmissä ryhmissä kokoonnumme aina kun on tarvetta. Muuten teemme työtämme viikottain tahoillamme.

Tavoitteena oli tehdä selkeät, eri päätelaitteissa toimivat verkkosivut homman ytimeksi. Sivuilla pääjuttuja ovat hyvät liikuntalukujärjestykset, karttahaulla ja ilman sekä tietysti uusien MIHIpassilaisten saaminen. Facebook-sivut, tiivis yhteistyö 11 kunnan koulujen ja urheiluseurojen kesken tehostavat toimintaa. Nuorten vanhempia olemme infoneet myös alueiden paikallislehten, Facebookin, blogijuttujen ja Wilmaviestin avulla.

kampanja

Olemme jo aloitelleet kampanjointiakin, joista voimassa olevassa Facebooksellaisessa haemme uusia MIHIpassilaisia nuorten vanhempien kautta (kuva yllä). Kampanja on ollut jo nyt huikea menestys, ja näyttää siltä, että tuplaamme passilaistemme määrän tämän syyskuun kampanjan avulla 1500 jäseneen!

Seuraava kampanja keskittyykin sitten jäseneksi saatujen nuorten aktivoimiseen (tulossa lokakuun lopulla).

Kaiken kaikkiaan liikutamme tuhansia 13-19 -vuotiaita nuoria 11 kunnan alueella – joka kuukausi. Mitä muuta voi markkinoinnin ja viestinnän tekijä työltään toivoa?

Se että olemme saaneet hyviä tuloksia aikaan on johtunut muutamasta pääsyystä. Voi kun tällaisia pitkäkestoisia menestysjuttuja saisi tehdä muitakin?

  • Pitkäjänteinen työ, jolla selkeät tavoitteet
  • Helvetisti käsi- ja jalkatyötä, vähemmän puheita ja strategioita. Esim. jollei joku juttu toimi, se vaihtuu heti toiseen näkökulmaan tai tapaan.
  • Hyvä yhteishenki ja selkeät rooli: Kuka tekee mitäkin ja koska.

Kiitollisena, Jari Liitola, Viidakkorumpu 2.0

0 replies

Kommentoi.

Osallistu ja kommentoi.
Olemme kiitollisia kommenteista.

Kommentoi.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *