Missä vaiheessa hyvä palvelu ja kylmä liiketoiminta leikkaavat?

Paitsi että teemme asiakkaillemme verkkosivustoja ja mainontaa, hoidamme myös muutaman asiakaspalvelua verkossa: Vastaamme some- ja sähköpostiviesteihin ja ohjaamme palvelua muutenkin.

Meillä ko. palvelu on tuotteistettu nimellä verkkotalkkaripaketit, mutta mitä jos asiakas ei suostu, tai hänellä ei ole varaa noihinkaan summiin?

Kuinka paljon joustatte laskutuksessa, eli laskutatteko jokaisen tekonne tuntihintana vai annatteko siimaa asiakkaillenne?

Sähkömies, kirjanpitäjä, kirvesmies ja muut asiantuntijat kyllä merkkaavat joka ikisen tekonsa myös laskutukseen, mutta markkinoinnin puolella tässäkin on välillä lipsuttu asiakkaan menettämisen pelon vuoksi. Huomaa vaan, että jos annat liikaa siimaa ystävällisyyttäsi, ko. tunneista kasvaa tonneja helposti.

Asiakkaalla kun saattaa mennä 90% someviesteistä ohi, ja kun niihin ei vastata päiviin, asiakkaan asiakas pitää sitä huonona palveluna tai jopa töykeänä sellaisena.

Missä siis menee kiltteyden ja businesskeskeisyyden raja?

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Heitä kommentti!

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *