Kotipesä kuntoon, eli mikä on verkkosivuilla tärkeintä?

Totta kai se, että ne toimivat hyvin kaikilla vekottimilla, mutta sen jälkeen:

Asiakasymmärrys.

Tiedät asiakkaasi tarpeet. Sivustosi on siten asiakkaallesi helpot käyttää, ymmärtää ja ostaa.

Jos olet autokauppias, verkkosivuiltasi pitää saada ostohimo edes yhteen autoistasi. Jos olet hieroja, palvelusi pitää olla helposti varattavissa tai ostettavissa. Lisäksi olisi kiva saada salamannopea kuva luotettavuudesta sekä siitä, mistä sinut löytää kulkuvälineellä tai laitteella.

Olen käyttänyt satoja verkkopalveluita, ja niissä vain murto-osassa käyttäjäkokemus ja helppo käytettävyys ovat edes tyydyttävällä tasolla.

Ostaisitko täältä seuraavan autosi?

Ostaisitko täältä seuraavan autosi?

carvana

…vai täältä?

Usein asiakas ihmettelee, miksi yksinkertaisen tekeminen maksaa enemmän kuin INFOA tursuavan bling-bling-vuoren?

Yksinkertaiseen ja toimivaan on vain yksi tie: Kaiken turhan karsiminen pois. Se taas vie aikaa, joka maksaa. Siksi jos/kun suunnittelet verkkosivujasi, tapa niitä rakkaitasi (Kill Your Darlings).

Deletoi kirjoittamastasi alkuperäisestä tekstimassasta 80%. Siitä lähdetään. Sitten pitää miettiä käyttöpuoli; mitä laitetaan mihinkin ja miksi? Lopuksi kuorruta viestisi sillä kysymyksellä, jota asiakaskin miettii: Miksi hän ostaisi sinulta? Ja ihan viimeiseksi mietitään ulkonäkö.

Valtion palvelut pahimpia – kukaan ei ymmärrä niistä mitään

Pahimpia esimerkkejä ovat valtion tahot, kuten esim. Tulli ja Posti. Mike Pohjolan Facebookkiin postittamassa esimerkissä kerrotaan, miten painava kirje on kätevää lähettää Postin verkkoapalveluiden kautta.

Taas kerran: Teetkö tonnin halpasivut, joilla et saa ehkä yhtään lisäkauppaa, vai maksatko viisi+ siitä, että saat investointisi nopeasti takaisin lisämyynnistä?

Otahan yhteyttä kun haluat ymmärtävän tekijän 😉