Maailman paras kampanja vuonna 2015

Unohtakaa brändien Instakampanjat ja Pinterest-rykäykset. Unohtakaa maailman menestyksekkäimmät palvelut. Pölyyntyneet Cannesin leijonat oletkin jo varmaan unohtanut?

Miettikää, mikä saisi sinut järjestämään yli vuoden ajan kavereidesi kanssa tapahtumaa taholle josta pidät?

Rockin’1000 – Cesena 26.7.2015

Sen teki italialainen (Cesenasta) Fabio Zaffagnini. Hän keräsi 1000 (!!!!) innokasta Foo Fighters -yhtyeen fania kasaan, ja järjesti vuoden päivät tapahtumaa ja pyyntöä bändin nokkamiehelle, Dave Grohlille.

Koko homma kuvattiin ja tuotettiin mahtavalla tyyli- ja osaamistajulla, ja pukattiin YouTubeen. Nyt tämän teoksen on jo nähnyt 26,5 miljoonaa ihmistä.

Kun Dave Grohl näki videon

Ja Davehan sai viestejä sadoilta, tuhansilta kavereiltaan: ”Hei, ootko nähnyt tämän!!!!”. Ensimmäisenä meni kiitokset ja lupaus tulla Cesenaan keikalle:

Eilen 3.11.2015 oli sitten keikkapäivä Cesenassa ja Dave kiitti porukkaa livenä aika mahtavalla meiningillä:

Ja tietenkin Fabio sekä tunnetuksi noussut ”mohikaanipäinen” rumpali pääsivät valokeilaan:

Mille taholle itse näkisit aidon vaivan ja intohimon?

Edes sadasosan vaiva rockin´1000 -esimerkistä olisi huumaavaa mille tahansa tuotteelle tai palvelulle. On vaikea kuvitella kymmenenkään ihmisen tekevän maksutta jotakin, jollei takana ole aito intohimo ja rakkaus.

Siispä näemme tänäkin vuonna lukemattomia Somekisoja ja ”sisältömarkkinointia”. Pintaliitoa.

Jari, Viidakkorumpu 2.0

0 replies

Kommentoi.

Osallistu ja kommentoi.
Olemme kiitollisia kommenteista.

Kommentoi.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *