Tässä vuosien saatossa olen huomannut sellaisen pointin, että teemme tuotannoistamme aina vain yksinkertaisempia. Kaikki ”röhnä, bling ja suitsuke” jää kokemuksen karttuessa vähemmälle.
Logonkin pitää olla sellainen, että sen näkee hyvin jääkiekkoilijan selästä, kun hän luistelee tv:ssa neljääkymppiä.
Verkkosivusto ajaa asiansa jopa yhden sivun ja lauseen pituisena, kuten juuri julkaisemamme Twisted Films yllä.
Pojat halusivat niin simppelin kuin mahdollista, joten sen saivat. ”Olemme tällainen ja tämän näköinen – ota yhteyttä kun tarvitset liikkuvaa kuvaa”. Linkkien takaa sitten näkee pihvit, eli tuotannot.
Tuollaisen sivuston tekee vieläpä edukkaasti ja nopeasti. Sisältöä voi toki myöhemmin lisätä, kun on jotain järkevää lisättävää.
Ihmisten päät ovat nykyään niin info- ja kakkatäynnä, että emme jaksa perehtyä pitkiin tekstimassoihin, ja harvoin jäämme fiilistelemään jonkun (usein helvetin tylsän) yrityksen videoita ja/tai kuvia.
Hyvä journalistinen artikkeli on eri asia kuin jonkun veroja välttelevän jätin tai umpitylsän pk-yrityksen itsekehujaaritukset.
Kotipesä kuntoon
Puhun aina asiakkaillemme, että pistäkää se kotipesä kuntoon. Sillä tarkoitan paitsi graafista ulkoasua ja sivuja, myös palvelua. Kun yrityksesi on edustava ja ytimekäs viestissään JA palvelet asiakkaitasi paremmin kuin he odottivat, et juuri tarvitse maksettua markkinointia.
Eivät Nike, Tesla, Apple, Patagonia, Rivan veneet tai vaikka Varusteleka ole turhaan menestyneitä. Ulkoasusta, viestistä ja sen selkeydestä sekä hyvistä tuotteista tulee ylivoimainen paketti.
Markkinointi on ennen kaikkea asiakaspalvelua ja työtä. Jollei sitä tee hyvin, siitä joutuu maksamaan ulkopuoliselle.
Ne joutuvat mainostamaan, kenellä ei ole ulkoasu, viestintä eikä palvelu kunnossa.
Kommentoi.
Osallistu ja kommentoi.Olemme kiitollisia kommenteista.